Com podríem connectar espais i temps educatius per generar més i millors oportunitats d'aprenentatge pel nostre alumnat?
Busquem pràctiques impulsades per centres educatius que donen resposta al repte de com connectar els espais i els temps educatius de la vida dels infants i joves, tant lectius com no lectius, per aconseguir que visquin el màxim d’experiències i d’oportunitats d’aprenentatge amb valor educatiu.
Per a fer-ho volem convidar a tots els centres de primària i de secundària de Catalunya que desitgin iniciar o seguir avançant en la construcció d’una iniciativa d’educació 360 adaptada a la realitat del seu entorn que doni resposta a un dels 3 eixos principals de la crida:
Connectar espais i temps lectius i no lectius: millorant o ampliant els temps educatius de la jornada escolar; integrant temps i espais no lectius en el projecte educatiu de centre (PEC); apostant per mesures i accions d’equitat que possibilitin que els infants i joves puguin assistir a activitats extra curriculars o extraescolars oferint oportunitats educatives després de l’escola, etc.
Connectar el “dins i fora escola” promovent itineraris d’aprenentatge personalitzat: dissenyant l’oferta educativa tenint en compte els interessos de l’alumnat i reconeixent els aprenentatges que es donen tant dins com fora del centre (Aprenentatge Servei, Treball Globalitzat – Proposta Externa, Microcredencials o insígnies, Itineraris socioeducatius, etc.); creant mesures d’acompanyament que orienten a l’alumnat i a les seves famílies sobre les activitats del fora escola més adequades i adaptades a les motivacions i aprenentatges dels infants i joves, etc.
Connectant l’activitat del centre educatiu amb l’entorn: emmarcant el projecte educatiu del centre en els plans estratègics educatius locals (plans educatius d’entorn, plans de barri…); establint accions que aposten per l’ús obert, social, educatiu i cultural dels espais i equipaments dels centres educatius (biblioteca escolar, patis oberts, escola de mares i pares, clubs, laboratoris, espais joves, etc.); aprofitant les sinergies i recursos educatius del territori (programes educatius locals, centres cívics, museus, …); desenvolupant accions per tal que l’alumnat i les seves famílies participin en la vida comunitària i cultural de l’entorn; i coordinant i implicant en la pròpia tasca educativa als diversos agents educatius de la comunitat.
T’interessa el repte que et proposem? Si ets un centre educatiu amb mirada 360 suma’t a la Crida #CentresEducatius360!